• 1401/05/18 - 08:10
  • - تعداد بازدید: 145
  • - تعداد بازدید کنندگان: 133
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

جایگاه نشریه‌های ایرانی در ویرایش ۲۰۲۱ میلادی گزارش استنادی نشریه‌ها (JCR)

۴۱ نشریه ایرانی در ویرایش ۲۰۲۱ «JCR» (گزارش استنادی نشریه‌ها) «ضریب تأثیر» گرفته‌اند و در سه نمایه پرچم‌دار «وب‌آو‌ساینس (WOS)»، یعنی نمایه استنادی گسترش‌یافته علوم، نمایه استنادی علوم اجتماعی، و نمایه استنادی هنر و علوم انسانی نمایه شده‌اند.

3901.mp3 جایگاه نشریه‌های ایرانی در ویرایش ۲۰۲۱ میلادی گزارش استنادی نشریه‌ها (JCR)
به نقل ازروابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و داده‌های سامانه «جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما)»، بر پایه گزارش «Clarivate Analytics» در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۴۱ نشریه ایرانی در ویرایش ۲۰۲۱ «JCR» (گزارش استنادی نشریه‌ها) «ضریب تأثیر» گرفته‌اند و در سه نمایه پرچم‌دار «وب‌آو‌ساینس (WOS)»، یعنی نمایه استنادی گسترش‌یافته علوم، نمایه استنادی علوم اجتماعی، و نمایه استنادی هنر و علوم انسانی نمایه شده‌اند. گفتنی است که نشریه‌های نمایه‌شده در نمایه هنر و علوم انسانی ضریب تأثیر نمی‌گیرند ولی از نشریه‌های پرچم‌دار «WOS» به شمار می‌روند. گفتنی است که تنها دو نشریه ایرانی در نمایه استنادی علوم اجتماعی نمایه شده‌اند و هیچ نشریه‌ای نیز از ایران در نمایه هنر و علوم انسانی نمایه نشده است. در ویرایش پیشین «جی.سی.آر.» ۴۰ نشریه از ایران در سه نمایه پرچم‌دار «WOS» نمایه شده بودند.
 
بیشتر نشریه‌هایی که در ویرایش ۲۰۲۱ میلادی «جی.سی.آر.» توانسته‌اند «ضریب تأثیر» بگیرند در نمایه استنادی گسترش‌یافته علوم دسته‌بندی شده‌اند. 
  • گروه اخبار : اخبار داخلی کتابخانه,اخبار علم اطلاعات,اخبار دانشگاهی,مطالب دانستنی
  • کد خبر : 3901
:
کلیدواژه ها
رفعت باباجانی
خبرنگار

رفعت باباجانی

Template settings